-->

  بعدما كبروا منة عرفة تتحدى ليلى أحمد زاهر فى الجمال فمن الأجمل



"ليلى أحمد زاهر " و"منة عرفة " إرتبطوا في أذهانا بأدوار الأطفال اللي عملوها وكلنا حبناهم وفاكرين كمان طريقة كلامهم في أدوارهم المميزة هنعرف معاكوا النهاردة سنهم ومين فيهم أكبر وكمان تعليق جمهورهم عليهم وهنعرف كمان علاقة منة عرفه بعلي غزلان. 

ليلى أحمد زاهر إتولدت يوم 30 أغسطس سنة 2003 وعندها دلوقتي 17 سنة كانت أول مشاركة ليها مع تامر حسني في فيلم "كابتن هيما " سنة 2008 وكان عندها وقتها 5 سنين .

 وبعدها شاركت في فيلم "عمرو وسلمى " هى وأُختها ملك وبعدها إختفت فترة ورجعت تاني سنة 2017 تحديدًا في فرح محمد أنور واحد من نجوم مسرح مصر وفي الفرح فجأت ليلى الجمهور بالتغيير الكبير اللي حصل في شكلها وكمان الفستان اللي كانت لبساه اداها سن أكبر من سنها وعلقوا كمان على جمالها الطبيعي ورقتها . 
وبعدها بفترة سنة 2018 نشرت صورة ليها مع والدها أحمد زاهر كانت لابسه فستان أسود ورافعه شعرها وحاطه لمسات بسيطة من المكياج الصورة حازت على إعجاب متابعين كتير ليها حتى إنهم طلبوا إيدها من والدها في التعليقات وعبروا عن حبهم بحمالها ورقتها . 

 وعن آخر أعمالها مسلسل "الفتوة " مع الفنان ياسر جلال اللي إتعرض في رمضان اللي فات. 

منة عرفة إتولدت يوم 21مارس سنة 1999 عمرها دلوقتي 21 سنة كانت أول مشاركة ليها مسلسل "السندريلا" سنة 2005 . وعرفها الجمهور من خلال فيلم " مطب صناعي " مع أحمد حلمي لما غنالها " أنا لما حبيبتي هتكبر" وكمان شاركت في كل مواسم "راجل وست ستات " "وجيران السعد "مع سامح حسين وغيرهم. 

غابت "منة عرفة "فترة عن الساحة وبعدين رجعت تاني من خلال صور ليها بدأت تنشرها بعد ما كبرت وشافها الجمهور و إستغرب جدًا لانهم عرفوها بالبنت الصغيرة الجميلة صاحبت الشعر الطويل اللي عملت أدوار الطفلة وأقنعتهم بيها . 

وخصوصًا كمان بعد مابدأت تنشر صور ليها وهى حاطه مكياج ولابسه فساتين بتبرز أنوثتها في منهم أُعجبوا بيها وفي منهم إنتقدوها لكن هى ما سكتتش ردت على جمهورها وقالت " ياجماعة أنا كبرت أنا مش الطفلة اللي عرفتوها زمان وكل البنات اللي في سني بيعملوا اللي في نفسهم وأكتر من كده كمان وعندي أصحاب وعايشة وسط ناس وعندي أهلي وأي واحدة في سني عندها مناسبة بتلبس فستان وجزمة بكعب وبتعمل شعرها فده طبيعي يعني ". 

 ومن فترة إنتشرت عن وجود علاقة بينها وبين اليوتيوبر "على غزلان " وخصوصًا بعد مانشر صورة ليهم مع بعض وكانوا قريبين من بعض جدًا وكتب على الصورة وقال "أفضل شئ حصلي على الإطلاق " لكن منه نفت الخبر وقالت إن اللي بينهم علاقة صداقة قوية ومفيش مابينهم حاجه . 
لكن إتكررت صور كتير ليهم مع بعض بالرغم من نفي منه علاقتهم . بالرغم من إن منه مش بتظهر كتير إلا إنها بتثير الجدل دايما بالصور اللي بتنشرها لنفسها وبالفساتين اللي كتير شايفنها مش مناسبة لسنها.