-->

  بعد زواجهم المفاجئ أول مشاهد للشرنوبى وراندا فى شهر العسل وكيف بدأت قصة الحب بينهم

بالرغم من إن سنة 2020 عنوانها فيروس كورونا ده ممنعش الناس إنهم يتجوزوا ويحققوا مشاريعهم وكان من ضمن الناس دي محمد الشرنوبي اللي إحتفل بزواجه في جو عائلي هنستعرض معاكوا النهاردة صور عقد قرآن محمد الشرنوبي وراندا رياض وهنعرف مع بعض إزاي إرتبطوا وكمان فرق السن بينهم وإيه هى علاقتهم بأنغام وسبب إنفصاله عن خطيبته السابقة سارة الطباخ ومين هو والده الموسيقار الكبير.

  https://almashhadalaraby.com/photos/5f6b068edc0b7.jpeg

احتفل الفنان محمد الشونوبي بزواجه من "راندا رياض " مديرة أعمال الفنانة أنغام وعملوا حفلة بسيطة صغيرة في بيت أهل راندا في الجنينة وحضر الحفلة الأسرتين والأصدقاء المقربين جدًا بس واخدوا الإجراءات الإحترازيه لمواجهة فايرس كورونا وكانوا لابسين الكمامة. 
 والشرنوبي في ديسمبر 2019 فاجأ جمهوره بإعلان خطوبته من راندا واحتفلوا كمان في أجواء عائلية بسيطة ومن الوقت ده والشرنوبي مصرحش ولا قال أي حاجة عن قصة تعارفهم ببعض لحد لما ظهر في برنامج "مساء dmc” مع رامي رضوان وقال إنه إتعرف على راندا من فترة طويلة ومكانش في بينهم أي حاجه وقعدوا فترة كبيرة مش بيتكلموا وبعدين رجعوا إتكلموا كتير وحصل بينهم تقارب وإعجاب وفجأة ارتبطوا ووصف كمان خطيبته بإنها قنوعه وجميلة وقال كمان إنها "بنت فلة" .

 انتشرت اخبار على السوشيال ميديا بتقول إن راندا أكبر من الشرنوبي ب 5 سنين لكن اتضح إن الأخبار دي مش صح لإن راندا من مواليد 8 سبتمبر سنة 1993 و محمد الشرنوبي من مواليد 4 يناير عام 1995 يعني كده راندا أكبر منه بسنة وكام شهر بس. 

حرصت الفنانة أنغام على حضور حفلة عقد القرآن وكمان نزلت صورة ليهم على الإستجرام وكتبت عليها وقالت ""مبروك مبروك لحبيبة قلبي وأختي وحبيبتي المحترمة رندا رياض، محمد الشرنوبي ربنا يسعدكم ويحفظكم يا حبايب قلبي وروحي ". 

الشرنوبي كمان نشر صورة ليه هو وراندا على حسابه "الإنستجرام" وكتب عليها وقال "الحمد لله الذي تتم بنعمته الصالحات تمَّ عقد قراني على زوجتي وحبيبتي راندا رياض، ربنا يرزقنا الطريق الصالح والناجح مع بعض..". 

وقال كمان إنه بيعتذر لكل قرايبه وأصحابه إنه معرفش ياخد الخطوة دي معاهم بسبب ظروف الكورونا لإنه خايف عليهم الأول وكمان على نفسه فهينزلهم سيشن الفرح وإن شاء الله لما الأزمه دي تعدي هيعمل فرح كبير ويفرحوا مع بعض ". وراندا كمان نشرت نفس كلام الشرنوبي على صفحتها . 

 راندا رياض حصلت على بكالوريوس في الإقتصاد وبدأت شغلها مع أنغام كمديرة أعمالها في يناير سنة 2017 . 
https://i.ytimg.com/vi/lCmThBuZpOQ/maxresdefault.jpg
 يذكر إن الشرنوبي أعلن إنفصاله عن خطيبته ومديرة أعماله السابقة سارة الطباخ في يوليو 2019 بسبب إن والده كان رافض الإرتباط ده تماما بسبب فرق السن بينهم وكان فرق السن 15 سنة . 

وكمان في 2016 أعلن خطوبته من الممثلة لمى كتكت وبعدها إنفصلوا بعد 8 أشهر . اسمه الحقيقي محمد فاروق أحمد أحمد الشرنوبي. وهو إبن الموسيقار فاروق الشرنوبي .