-->

منتديات جنتنا اشترك معنا الان

  كيف أصبح شكل الفنانة نهلة رأفت بعد غياب زوجة شقيق عادل إمام وجمال إبنتها يذهل الجمهور


على الرغم من إن رصيد الفنانة  نهلة رأفت  الفني مكانش كبير مقارنة بنجمات جيلها إلا أنها قدرت تخطف قلوب الجمهور من خلال أدوارها المميزة اللي قدمتها ، كانت بدايتها في الثمانينات لكنها إحترفت التمثيل وتألقت في فترة التسعينات.

هنشارك معاكم آخر ظهور ليها وعلاقتها بالزعيم عادل إمام وأسباب رفض الفنان محمد إمام الزواج من بنتها الكبيرة.

 نهلة رأفت  من مواليد 27 فبراير سنة 1963.

إعتزلت نهلة التمثيل من سنين طويلة بعد زواجها من المنتج عصام إمام شقيق الزعيم عادل إمام وعندها بنتين منه وهما " نور وفرح ".
وبالرغم من إعتزالها إلا إنها من وقت للتاني بتحب تحضر المناسبات اللي بتخص نجوم الفن.
 
وشاركت في كتير من المسلسلات والسهرات التليفزيونية و المسلسلات اللي عرفها بيها الجمهور من أهمها "صباح الخير يا جاري" ومسلسل "ليه يا زمن"، أما أكثر عمل إشتهرت بيه وكان نقلة كبيرة بالنسبالها هو فيلم "حكايات الغريب" مع الفنان الكبير محمد منير. 
 
ومن أهم مسلسلاتها " أنا وأنت وبابا في المشمش ، قلب الأسد ، الحب في عصر الجفاف ، عشاق لا يعرفون الحب ".
 
وكان آخر مسلسل ليها هو " شيء من الحنان " سنة 1997. 

وشاركت فى افلام مميزة زي،"شقة الأستاذ عليوة " ، جواز في السر ، أيام التحدي ، مؤخر صداق ".

ومؤخرا تداول رواد مواقع التواصل الإجتماعي صور ليها بعد 20 سنة من غيابها عن الساحه الفنية وظهرت نهلة جميلة زي ما هى
 وملامحها ما إتغيرتش كتير عن وقت ما كانت شابة.
 
ونشرت بنتها نور صور ليها هى وأختها على السوشيال ميديا مع عمهم الزعيم عادل إمام والصورة دي عملت ضجه كبيرة مش بس علشان متصورين مع عادل إمام لكن بسبب جمال نور الملفت
ولقبها الجمهور بملكة جمال مصر بسبب جمالها اللافت وأنوثتها ولإنها قريبة من متابعيها ودايمًا بتحب تنشر صور ليها على مدار يومها وهى البنت المدللة في عيلة الزعيم وبالرغم من حبها للسوشيال ميديا إلا إنها قررت تبعد عن التمثيل المهنة الأولى لكل عيلتها  ودرست الأزياء في لندن وتشتغل في تصميم الملابس الجاهزة .
 
وإنتشرت أقاويل إن الفنان محمد إمام رفض إنه يتزوج بنت عمه المنتج عصام إمام بسبب خلافات حصلت بين العيلتين بدأت لما أخوه رامي قرر يأسس شركة إنتاج خاصة بيه وينتج أعمال والده بدلا من عمه اللى أنتج للزعيم عادل إمام أغلب أعماله وبسبب الشركة دي حصل خلاف كبير بينهم.